پیام به نقاشی ساختمان

منوی اصلی

تبلیغات

فروش رزین اپوکسی دو جزئی چوب و زیورآلات و بدلیجات در ایران sell resin epoxy in iran

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

صنعت شکوفایی به نام « رنگ »

صنعت رنگ از جمله صنایع کشور است که با برنامه ریزی های دقیق و روندی صعودی توانسته در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی، صنعتی و نظامی به خودکفایی برسد و محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر و حتی در این برخی از آنها کارخانه های کوچک راه اندازی نمایند.
این اما روی خوش ماجراست چرا که چند صباحی است به علت رکود شدید در حوزه مسکن در صنعت رنگ که از اصلی ترین صنایع این حوزه می باشد نیز شاهد رکود هستیم لذا باید گفت توان بالای صادرات رنگ کشور که بازار کشورهای همسایه را قبضه کرده هم نتوانسته رکود را بشکند.

 

توجه به صادرات
از دیگر علت های رشد صادرات این حوزه آن است که به واسطه حجیم و سنگین بودن محصولات عملا قاچاق حوزه رنگ بسیار محدود و ناچیز می باشد لذا مسئولان مربوطه باید برای کمک به رونق این بخش فعال صنعت، در جهت صادرات محصولات تمهیداتی بیاندیشند و با ارائه تسهیلاتی، امکان صادرات را بیشتر کنند چرا که از یک سو رکود شدید در حوزه مسکن و از دیگر سو رکود در بازار کشور ضررهایی را متوجه کارآفرینان صنعت رنگ کرده است.
باید توجه داشت که کشور با همت صنعتگران رنگ توانسته به خودکفایی کامل برسد و حتی به کشورهایی که قبلا از آنها رنگ وارد می کردیم صادر کنند اما با این حال هنوز صادرات این حوزه بی برنامه است و نیاز به برنامه ریزی مدونی دارد.

صنعت رنگ ایران - نقاشی ساختمان ایران iran color world 

مالیات ها را دریابید
موضوع دیگری که اغلب اصناف با آن درگیرند بحث مالیات است. درشرایطی که شاهد رکود در بازار مسکن و فروش داخلی هستیم مالیات هایی وضع می شود که با میزان فروش تطابقی ندارد و طبق گفته مسئولان اتحادیه، تولید کنندگان برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها اقدام به فروش پایین تر از قیمت می کنند و برای تامین هزینه هایشان به حداقل سود راضی هستند.

 

سود بانکی بالا چرا؟
بحث وام های کارآفرینی و اشتغالزایی و کمک به کارآفرینان مربوط به صنف خاصی نمی شود. در گذشته بانک ها وام هایی با بهره های کم و به راحتی در اختیار کسبه قرار می دادند اما چند سالی است وام هایی با سود بالا ارائه می شود که از سوی کسبه و تولیدکنندگان با اقبال روبرو نمی شود. با بررسی دوباره و حق گرایانه، می توان به فعالیت های بانک ها پرداخت چرا که این روزها کار اصلی شان را رها کرده و به کارهای سودده گرایش دارند و باید از منافعی که از مردم و صنایع به جیب می زنند که نه تنها به تولید کمک نمی کند بلکه به مرور ریشه تولید و تولید کنندگان را هم می خشکاند، جلوگیری کرد.

 

واردات مواد اولیه و باقی داستان ها
اگر از تولیدکننده های رنگ بپرسید مهم ترین مشکل شما چیست؟ پاسخ خواهید شنید: تامین مواد اولیه برای تولید. مواد اولیه عموما باید از طریق واردات تامین شوند که هزینه های زیای را تحمیل می کند. از دیگر سو نبود تجهیزات و کمبود نقدینگی نیز فشارهایی بر تولیدکننده وارد می آورد. مشکل تجهیزات ساخت رنگ که به دلیل فناوری ها بالا در کشور تولید نمی شوند و باید با هزینه های زیاد وارد کشور شوند نیز بار مضاعفی بر دوش کارآفرینان این حوزه وارد می آورد.

 

صنعت رنگ و اقتصاد مقاومتی
قیمت رنگ به نسبت خرید، برای مصرف کننده ارزان است. دلیل این امر آن است که رنگ فروش وقتی رنگ را خریده که مواد اولیه گران بوده و حالا که کاهشی در زمینه مواد اولیه رخ داده فروشنده نیز قیمت ها کاهش داده است. همچنین باید توجه داشت که رنگ در گذشته از کشورهایی مانند چین، آلمان و دانمارک وارد می شد و در شور تنها کارخانه داشتیم اما در حال حاضر نه تنها وارد نمی کنیم بلکه به میزان قابل ملاحظه ای صادر هم می کنیم و از خروج ارز جلوگیری و در مقابل ارز وارد کشور می کنیم و این معنای اصلی اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

 

در نهایت
در نهایت اینکه برخلاف برخی صنایع که با وجود ارائه تسهیلات زیاد رشدی در آنها دیده نمی شود، صنعت رنگ کشور به شکوفایی رسیده و میوه شیرین کارآفرینی یعنی صادرات را هم چشیده اما برنامه ریزی برای خروج بازار و مسکن از رکود، ارائه تسهیلات بانکی با سود پایین، معافیت های مالیاتی در این راستا و مدیریت و برنامه ریزی برای صادرات هرچه بیشتر و بهتر، می تواند از تعطیلی کارخانه های صنعت رنگ جلوگیری کند.

 

حمید رضاپور - خبرنگار سایت نقاشی ساختمان xhousepainting.com

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تبلیغات

فروش ورق طلا پتینه کاری در ایران sell patina gold leaf in iran

فروش غلطک طرح دار

غلطک طرح دار

برخی از مطالب سایت

انجام کلیه کارهای ساختمانی، تخریب و بازسازی، رنگ آمیزی ازجمله رنگ های روغنی، پلاستیک، اکرولیک، جوتن، رنگ...
نقاشی ساختمان محمدی   رنگ آمیزی ساختمان، کاغذدیواری، اجرای تایلهای دکوراتیو و سنگهای آنتیک،...
لیست نمایشگاه های صنعت ساختمان سال 1393   نام نمایشگاهتاریخ برگزاریشهرشرکت برگزارکنندهتلفن...
نقاشی ساختمان مهدی   پلی استر کاری (نقاشی چوب) و نقاشی ساختمان مهدی ( پلاستیک، روغنی. کنیتکس،...

اینماد

نماد الکترونیکی

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره 09121943801 پیامک بفرستید و یا تماس بگیرید.

logo-samandehi

تلگرام نقاشی ساختماناینستاگرام نقاشی ساختمانفیسبوک نقاشی ساختمانآپارات نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان

کانال یوتیوب نقاشی ساختمانلینکدین نقاشی ساختمانتوییتر نقاشی ساختمانپینترست نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان