پیام به نقاشی ساختمان

 

نصب کاغذ دیواری wallpaper installing

 

 

غلطک طرح دار نقاشی ساختمان ، طرح کاغذدیواری

 

منوی اصلی

تبلیغات

فروش رزین اپوکسی دو جزئی چوب و زیورآلات و بدلیجات در ایران sell resin epoxy in iran

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

بلكا و رومالین چیست؟ مزایا و تفاوت های پوشش های سلولزی

در واقع بلكا، پتینه، رومالین و … نام شركت های تولید كننده پوشش سلولزی می باشند. محصول یكی هست فقط با طرح ها و رنگ های متفاوت.


بلكا چیست؟
بلكا مواد سلولزی می باشد كه حاصل تركیب سلولز پنبه ، كاغذ، چسب پودری (cmc)، و سنگ های تزئینی است، كه به صورت پودر می باشد و اجرا كننده فقط به آن آب اضافه می كند و به صورت خمیر درمی آورد. و بوسیله ماله مخصوص بلكا با ضخامت 2 میلی متر بر روی دیوار اجرا می كند. بلکا جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری، نوعی پوشش سلولوزی با الیاف طبیعی پنبه سلولز می‌باشد که توسط دستگاه‌های مخصوص در ابعاد بسیار ریز خرد شده و سپس با میزان مشخصی از رزین سلولزی و سنگهای تزئینی کاملاً مخلوط شده است. این پوشش به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملاً طبیعی می‌تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند بیمارستانها نیز مورد استفاده قرار گیرد. بلکا بر روی گچ، خاک و گچ، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه و ... قابل اجرا می باشد.
از بلكا برای سقف حمام و یا جایی كه نم دارد می‌توان استفاده كرد؟
بله با اضافه كردن مقداری چسب رزین می‌توان استفاده نمود.
آیا بلكا قابلیت شستشو دارد؟
مانند رنگ روغنی نمیتوان بلكا را شست ولی در صورت لك شدن و كثیفی میتوان با كف شامپو فرش بوسلیه یك تكه ابر آنرا تمیز كرد.
سرعت اجرای بلكا چگونه است؟
سرعت اجرای بلكا بسیار بالا بوده به طوری كه هر نصاب حرفه ای روزانه تا 70 متر مربع را می‌تواند اجرا كند.

 

مزایای استفاده از پوشش های سلولزی در سقف و دیوار:

1 – جهت اجرا نیازی به زیرسازی اولیه ندارد از اینرو در وقت و هزینه صرفه جویی شده و برخلاف انواع دیوارکوب PVC و MDF فضای خالیی بین پوشش و دیوار اصلی ایجاد نخواهد شد.

2 – بلکا به دلیل پوشش دادن سطوح بطور کامل، نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود.

3 - به دلیل خاصیت آنتی استاتیک مواد اولیه بلکا (پتینه - روپاد - رومالین)٬ این پوشش ها گرد و غبار را بخود جذب نمی کنند.

4 – به جهت استفاده از مواد با کیفیت، پایداری زنگ و طرح  خود را به مرور زمان از دست نمی دهند.

5 – از آنجا که این مواد مستقیما بر روی دیوار قرار میگیرند در برابر ضربه مقاومت خوبی داشته و در سطوح آن ترک خوردگی بوجود نخواهد آمد.

6 – در صورت کنده شدن به راحتی قابل ترمیم و بازسازی می باشد.

7 – جهت اجرای پوشش بلکا نیازی به تخلیه محل نبوده و به دلیل استفاده از مواد کاملا طبیعی در ترکیبات آن با محیط زیست سازگار بوده و هیچگونه حساسیت و آلرژیی ایجاد نمیکند.

8 – در اجرای بلکا به راحتی می توان از ترکیب رنگ های مختلف استفاده نموده و طرح های زیبایی بوجود آورد.

از آنجا که این پوشش ها از تنوع  بالای طرح و رنگ برخوردارند به راحتی میتوان با مبلمان و سایر اثاثیه تناسب رنگ ایجاد نمود.

بلكا و رومالین چیست؟ مزایا و تفاوت های پوشش های سلولزی 

پوشش رومالین:
رومالین آخرین دستاورد و تكنولوژی در مبحث پوششهای ساختمانی می باشد. این محصول از پالپها، الیاف مصنوعی، آراینده‌های معدنی و غیره تشكیل شده و به منظور پوشش رویه و یا تزئین در ساختمانها بكار می رود. رومالین دارای قابلیتهای بسیار زیادی است كه آن را از هر نظر در برابر انواع پوششهای دیوار و سقف، از قبیل كاغذ دیواری، رنگ، كنیتكس، گرانول و غیره صاحب برتری نموده و امكان رقابت را از آنها سلب میكند.
مزایای استفاده از رومالین:

1- تنوع بسیار زیاد در رنگ
2- امكان انتخاب و سفارش رنگ دلخواه علاوه بر طرحهای موجود
3- قابلیت شستشو
4- قابلیت چسبندگی به كلیه سطوح
5- آنتی استاتیك و دافع گرد و غبار
6- عایق حرارت و صوت
7- پایداری بیشتر در برابر رطوبت، در مقایسه با رنگها و پوششهای دیگر
8- سرعت اجرای بسیار بالا
9- عیوب زیر كار را می پوشاند
10- قابلیت ترمیم
11- بدون بو و مسمومیت
12- ضد احتراق
13- اجرای بسیار آسان در مقایسه با اجرای پوششهای دیگر
رومالین ، با توجه به مشخصات فوق ، از نظر كیفیت ، زیبائی و اقتصادی كاملاً نسبت به محصولات مشابه صاحب برتری و امتیاز می باشد . می توان آنرا بعنوان بهترین پوشش ساختمانی جهت اجرا در دیوارها و سقفهای ساختمانهای مسكونی، هتلها، اماكن عمومی، رستورانها، بیمارستانها، استودیوهای ضبط صدا و تصویر، دكورهای سینمائی، سالنهای سینما، فروشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، ادارات و غیره استفاده نمود.

 

مشخصات فنی رومالین:

ما نیز می توانیم در زمره متخصصانی باشیم که تکنیک برتر و دانش پیشرفته روز را جایگزین شیوه های قدیمی نموده اند. امروزه با توجه به حجم گسترده سرمایه گذاری در بخش ساختمان از جمله پروژه های انبوه سازی، ایجاد مراکز توریستی سیاحتی و غیره، اتخاذ تدابیر مقتضی جهت ارتقاء ارزش افزوده، طراحی بهینه و تسریع در پیشرفت و تکمیل این پروژه ها مورد توجه و اهمیت کارفرما و مجریان این طرحها قرار گرفته است. لذا اهمیت بازگشت سریع سرمایه گذاری آنها را بر آن داشت تا گام موثری در این زمینه بردارند و همگام با متحول شدن صنعت ساختمان سازی، تکنولوژی مناسبی در این راستا بکار گیرند.
لذا همگام با مطالعات و اقدامات مقتضی در بخش سازه این مهم را در بخش نازک کاری نیز عینیت داده و با در نظر گرفتن محدودیت امکانات اجرائی و عدم وجود مصالح متنوع و سریع الاجرا و با دوام در این بخش و همچنین استفاده مداوم و یکنواخت از محصولاتی نظیر رنگ کنیتکس و کاغذ دیواری، سنگ و غیره، لزوم استفاده از یک پوشش ساختمانی که علاوه بر سرعت اجرائی بسیار بالا، استحکام، کیفیت، تنوع و زیبائی و توع آوری را نیز دارا باشد، اجتناب ناپذیر می نمود.

صرفه جوئی در زمان و لذا بازگشت سریع سرمایه به دلیل سهولت و سرعت اجرائی بسیار بالای این پوشش و همچنین قابلیت چسبندگی پوشش رومالین در کلیه سطوح و قابلیت جایگزینی این پوشش بجای دو آیتم سفید کاری و نقاشی.

صرفه جوئی در هزینه و انرژی و زمان به جهت تدارک مصالح و نیز پرسنل پیمانکار

صرفه جوئی در هزینه و انرژی و زمان به جهت نظارت و کنترل اجرائی.

صرفه جوئی در هزینه حمل و نقل و انبارداری

صرفه جوئی در هزینه مرمت و نگهداری به جهت انعطاف پذیری و مقاومت کششی قابل ملاحظه رومالین در برابر ترکهای زیر کار، حاصل از نشست اولیه ساختمان یا افت مصالح و همچنین به جهت پایداری قابل ملاحظه این پوشش در برابر رطوبت و عوامل آسیب زای دیگر

پابلیت گرد روبی با جارو برقی به دلیل خاصیت آنتی استاتیک و قابلیت تمیز کردن بر طبق دستور العمل و لذا بالا بودن عمر مفید این پوشش.

قابلیت ایجاد خاصیت شست و شو به جهت مصارف خاص (مانند فضا های مرطوب، مصارف صنعتی)

عدم صرف هزینه های تعویض رنگ بطور متوسط در هر دوسال یکبار (بدلیل عمر متوسط پوشش رومالین تا 8 الی 10 سال)

صرفه جوئی در مصرف سوخت و انرژی در دراز مدت بدلیل پرت حرارتی بسیار کم و غیر قابل قیاس با پوششهای دیگر

ارزش افزوده مصالح مصرفی بدلیل خاصیت آکوستیک و جذب صوت و لذا مناسب جهت استفاده در محیطهای با آلودگی صوتی.

ارزش افزوده مصالح مصرفی به دلیل غیر قابل اشتعال بودن این پوشش در هنگام آتش سوزی.

صرفه اقتصادی استفاده بهینه از پوشش رومالین در ادغام با پنلهای پیش ساخته سبک به شرح ذیل است:

حذف اندود گچ و خاک و لذا برابری هزینه رومالین با هزینه گچ و خاک سفید کاری رنگ

حدود صرفه جوئی در کل زمان ساخت پروژه (بدلیل سرعت فوق العاده زیاد در سه مرحله سفت کاری، نازک کاری و تاسیسات برقی)

حدود صرفه جوئی در فولاد مصرفی ساختمان بدلیل تقلیل وزن سفت کاری ساختمان (سبک سازی وزن سازه) و لذا افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله.

بونداشتن رومالین در هنگام اجرا، سادگی اجرا و نظافت محیط در هنگام اجرا.

ایجاد آرامش محیطی بدلیل تخلخل و بافت ویژه این پوشش و ملحوظ نمودن مبحث روانشناسی رنگها در طراحی معماری سازه.

 

رومالین دکوراتیو
به جهت ایجاد فضای دکوراتیو در طراحی داخلی ساختمانها و در پروژه هائی نظیر اماکن توریستی و فرهنگی مانند هتلها و کتابخانه ها، رستورانها، سالنهای اجتماعات، آمفی تئاترها و سینماها، مراکز تجاری و غیره بکار برده می شود که دارای مشخصات رومالین کاربردی می باشد.
امروزه طراحان و آرشیتکت های موفق جهان در طراحی داخلی ساختمان و خلق آثاری بیاد ماندنی و جذاب پوششهای الیافی را بعنوان یکی از ابزارهای اصلی کار خود انتخاب نموده اند.

بلكا و رومالین چیست؟ مزایا و تفاوت های پوشش های سلولزی 

ویژگی برجسته رومالین:
یکی دیگر از ویژگی های برجسته و منحصر بفرد رومالین، سطوح دارای بافت و غیر یکنواخت آن است که این محصول را از دیگر پوششهای ساختمانی متعارف مجزا ساخته و توانسته یکنواختی را از نگاه بیننده دور نموده و به محیط شادابی، جذابیت و آرامش خاصی ببخشد. این مهم از موضوعات خاص علم ارگونومی می باشد، که این علم و موضوعات و آیتمهای وابسته به آن امروزه در سراسر جهان مورد توجه خاص شمار زیادی از معماران و طراحان برجسته قرار گرفته است.
رومالین هم از لحاظ کیفیت، هم از لحاظ زیبائی و نوع آوری و هم از لحاظ اقتصادی کاملاً نسبت به محصولات مشابه صاحب برتری است و می توان از آن بعنوان یک پوشش عمده ساختمانی استفاده نمود. این پوشش اسختمانی اکنون در تمامی دنیا شناخته شده و در آینده ای نزدیک بخاطر ویژگیهای فنی و اجرائی، همچون دیگر کشورها جایگزینی مناسب برای بسیاری از روشهای پوشش سطوح خواهد شد.


دستورالعمل اجرای رومالین:

الف ) اجرای کلیه کارهای ساختمانی در مقطع سفت کاری و فینیشینگ از قبیل اجرای تاسیسات مکانیکی و برق (بدون نصب رادیاتورها) فرش کف (شامل موزائیک، سرامیک، سنگ، ساب و پالیش کف، نصب موکت یا غیره) گچ کاری (شامل گچ و خاک، چفت، دور چهارچوبها، در صورت نیاز سفید کاری ، ابزار گچی ، شاقول و تراز نمودن کامل سطوح و اجرائی کنچ و نبش ها و غیره ) نصب قرنیزها، شیشه ها، عملیات چوبی (مانند نجاری، نصب کمدها و غیره )، نصب مغزی کلید و پریزها (بدون قاب)، عملیات نقاشی (شامل رنگ چهار چوب دربها و پنجره ها، کمدها دربها، ابزارهای گچی، نرده ها، زوارها، سطوح فلزی، و کلیه سطوحی که جهت رنگ کاری در نظر گرفته شده است).
ب) با توجه به ضخامت رومالین ( 2 الی 3 میلیمتر ) پر نمودن منافذ و سوراخها و خراشیدگیهائی که رومالین قادر به پر کردن آنها نبوده و یا حجم مصرف خمیر زیادی الزامی است، و همچنین توجه به این نکته ضروری است که رومالین تنها یک پوشش بوده و هرگز ناشاقولی و ناترازی سطوح و پستی و بلندیهای حاصل از این عیوب را بر طرف نخواهد کرد.
ج) مرخص نمودن اکیپهای اجرائی از محل اجرا و بطور کلی تدابیر لازم جهت عدم تداخل اکیپهای اجرائی.

تذکر: توصیه می شود پس از نصب رومالین، فقط نصب رادیاتورها و کلید پریزها و نصب لوسترها و چراغها انجام گیرد.

 

زمان خشک شدن و گیرایش
با توجه به آسیب پذیری خمیر رومالین پس از اجرا و در هنگام خشک شدن کارفرما می بایست به نکات زیر توجه نماید:
الف ) جلوگیری از هر گونه ضربه و سایش و اصطکاک بدن یا هر شی خارجی با سطح پوشیده از رومالین.
ب) خودداری از انجام هر گونه عملیاتی که موجب برخواستن گرد و غبار گردد. همچنین می بایست از سوراخکاری توسط ابزارهای مربوطه خودداری نمود.
ج) جهت خشک شدن و گیرایش رومالین بایستی هنگام اجرا و پس از آن، جریان هوا در محیط اجرا وجود داشته باشد تا رطوبت سطحی ناشی از خمیر رومالین به سرعت از محیط خارج و سیرکوله گردد. همچنین در فصول سرما بایستی در محیط وسایل گرم کننده وجود داشته باشد تا زمان گیرایش رومالین کاهش یافته و از بوجود آمدن خرابیهای موضعی (بخاطر وجود رطوبت زیاد) بر روی رومالین جلوگیری نماید.

 

ترمیم رومالین
ترمیم موضعی رومالین بهتر است قبل از خشک شدن کامل رومالین (خصوصاً هنگام خشک شدن خمیر آن) صورت گیرد. ولی در صورتی که بعد از خشک شدن انجام گیرد، قسمت ترمیم شده ممکن است کمی با نمونه اصلی رومالین مغایرت داشته باشد. کارفرما بایستی کلیه کارهای سیم کشی یا هرگونه عملیاتی که منجر به کنده کاری شود را قبل از اجرای رومالین انجام دهد تا نیازی به ترمیم بوجود نیاید.

 

نحوه نگهداری و شستشو
جهت نگهداری و بالا بردن عمر پوشش رومالین توصیه می شود در مناطق آلوده، هر سال یکبار و در مناطق دیگر هر دوسال یکبار سطوح پوشیده از رومالین را با جارو برقی از گردوغبار زدوده شود. همچنین بسیاری از آلودگی ها را می توان با برس یا فرچه نرم از روی سطوح تمیز نمود. در صورتی که نیازی به شستشو در سطوح بوجود آید، ابتدا محل مورد نظر را توسط برس یا فرچه نرم و یا فشار باد و یا تواما تمیز نمود (تا گرد و غبار از سطوح جدا شود) سپس با کف شامپو فرش و ابر نرم تمیز، سطوح مورد نظر را شستشو داد. باید توجه داشت که حدالامکان باید از کف شامپو فرش بدون استفاده از آب (مانند شستشوی فرش و مبلمان) عملیات شستشو را انجام داد.
لازم بذکر است که برخی از مدل های رومالین غیرقابل شستشو بوده و بدلیل سختی خاص الیاف آنها، بهتر است پس از اجرا دستمال مرطوبی به جهت یکدست کردن سطح، روی آنها کشیده شود. ضمناً اجرای آنها بدلیل مسائل فنی در مناطق مرطوب میسر نیست.

 

نقاشی ساختمان در تهران و کرج

 

نقاشی ساختمان در تهران

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تبلیغات

فروش ورق طلا پتینه کاری در ایران sell patina gold leaf in iran

فروش غلطک طرح دار

غلطک طرح دار

برخی از مطالب سایت

آگهی نیازمندی: مجموعه فرا رنگ مشهد نیازمند چند نقاش ساختمان حرفه‌ای است   مجموعه فرا رنگ...
نقاشی ساختمان رزمی: نقاشی منازل در تهران   نقاشی ساختمان از جمله رنگ روغنی پلاستیک ، اکرولیک ،...
اجرای نقاشی ساختمان و انواع سنگ انتیک در نمای داخلی اپارتمان کلی و جزیی نقاشى ساختمان تضمینى ترجیحا...
تزئینات و نقاشی ساختمانی سهند انواع رنگهای روغنی، پلاستیک، مولتی کالر، جوتن، اکلریک (روغنی بی بو) با...

اینماد

نماد الکترونیکی

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره 09121943801 پیامک بفرستید و یا تماس بگیرید.

logo-samandehi

تلگرام نقاشی ساختماناینستاگرام نقاشی ساختمانفیسبوک نقاشی ساختمانآپارات نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان

کانال یوتیوب نقاشی ساختمانلینکدین نقاشی ساختمانتوییتر نقاشی ساختمانپینترست نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان