پیام به نقاشی ساختمان

 

نصب کاغذ دیواری wallpaper installing

 

 

غلطک طرح دار نقاشی ساختمان ، طرح کاغذدیواری

 

منوی اصلی

تبلیغات

فروش رزین اپوکسی دو جزئی چوب و زیورآلات و بدلیجات در ایران sell resin epoxy in iran

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

آموزش نصب و اجرای بلکا

آموزش اجرای بلکااجرای پوشش بلکا برخلاف ظاهر ساده آن به مهارت زیادی نیاز دارد تا علاوه بر ایجاد یک پوشش کامل بر روی دیوار، با استفاده از مقدار مناسب مواد اولیه بلکا ضخامت لایه روی دیوار در حد استاندارد  0.5mm – 1.5mm  باشد. پوشش بلکا به راحتی بر روی سطوح گچ و خاک، انواع سیمان سیاه و سفید، رنگ پلاستیک ( در این صورت باید فبل از اجرای بلکا سطح دیوار آستری از رنگ روغنی زده شود ) ، رنگ روغنی و ... قابل اجرا می باشد. در مواردی که دیوار کثیف بوده و یا دوده زیادی روی آن قرار گرفته ابتدا لازم است تا حد امکان دیوار تمیز شود.

جهت اجرای بلکا ابتدا لازم است مقدار مورد نیاز از پودر بلکا را از کیسه خارج و در یک تشت مناسب بریزید. سپس 3 تا 5 برابر وزن پودر (بسته به پوشش دیوار) آب به آن اضافه نموده آنرا حدود 10 دقیقه خوب ورز دهید. در این مرحله لازم است خمیر حاصل را 30 دقیقه به حال خود رها کرده در نهایت مجددا ورز دهید و بر روی سطوح توسط ماله مخصوص اجرا نمایید.

ترمیم لایه آسیب دیده بلکا :

جهت ترمیم نقاط آسیب دیده ابتدا مواد اولیه بلکا را با حدود سه تا پنج برابر آب مخلوط و خمیر حاصل را به مدت ده دقیقه خوب ورز دهید سپس با خیس نمودن حدود 10 سانتی متر از اطراف نقطه آسیب دیده از پوشش بلکا توسط آبپاش و گذشت 10 دقیقه  از آن توسط پشت قاشق خمیر را بر روی محل مورد نظر قرار داده و صاف نمایید.

مدت زمان خشک شدن لایه بلکا :

زمان لازم جهت خشک شدن بلکا به دما و شرایط محیط و همچنین جنس دیوار وابسته می باشد. اما بطور معمول در دما و رطوبت نرمال اتاق در صورتی که دیوار گچ و خاک باشد به دلیل جذب سریعتر آب، پس از 24 ساعت و در سایر موارد نهایتا در عرض 72 ساعت، بلکا کاملا خشک خواهد شد.

اجرای پوشش سلولزی بلکا بر روی سطوح مختلف :

از آنجا که خمیر بلکا توسط آب ایجاد می شود می تواند مواد قابل حل در آب موجود در زير سازی را حل كند تا جایی که این مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلكا نفوذ کرده به ايجاد طبله و تغيير رنگ در پوشش بلكا منجر شود .

● سطح آهن سیاه : از آنجا که آهن سیاه به سرعت زنگ می زند اکیدا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا سطح آن با رنگ روغنی پوشش داده شود .

● آهن گالوانیزه – شیشه - آلومینیوم : در صورتی که سطح این مواد چرب نباشد محدودیتی جهت اجرای بلکا وجود نخواهد داشت البته جهت سهولت در اجرا می توانید خمیر بلکا را کمی سفت تر انتخاب نمایید .

● گچ نرمه – گچ سفید - سیمان نرم : گچ نرمه یا گچ سفید مناسبترین سطوح جهت اجرای بلکا بوده و محدودیتی در اجرای این پوشش وجود نخواهد داشت .

● چوب و نئوپان : قبل از اجرای بلکا بر روی چوب و نئوپان لازم است ابتدا سطح آنها با تترونیوم رزین آغشته و سپس خشک شود این موضوع در مورد نئوپان که دارای شبکه فشرده ای نیست اهمیت بالاتری خواهد داشت .

● سطوح گچ و خاک : تنها مشکل این سطوح خالی بودن دور دربها و پنجره ها و همچنین شمشه گیری نشدن نبش و کنج ها می باشد که برای اجرای پوشش بلکا و رسیدن به بالاترین کیفیت و زیبایی لازم است این نواقص جبران شوند .

● کنیتکس آبی ( پلاستیک ) – رولکس : این پوشش ها معمولا چسبندگی مناسبی به سطح زیرین خود ندارند و همچنین حلال آنها آب می باشد لذا با اجرای بلکا بر روی آنها تمام سطح یکجا کنده خواهد شد لذا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا حتما سطح این پوشش ها به تترونیوم رزین کاملا آغشته شود و یا در صورت امکان تمامی سطوح سست از روی دیوار کنده شوند .

● کنیتکس روغنی – رنگ روغنی : اجرای بلکا بر روی این سطوح در صورتی که دارای پوسیدگی نباشند به سهولت امکانپذیر خواهد بود .

● سیمان زبر : تنها مشکل پیش رو در اجرای بلکا بر روی سطوح سیمانی زبر وجود سطح متخلخل و نا تراز آن می باشد که موجب می شود در هر متر مربع مواد اولیه بیشتری مصرف شود

 

 

فیلم آموزش اجرای بلکا

 

توضیحات تکمیلی:

بلکا چیست ؟


-  بلکا سریع اجرا می شود و  باعث می شود تا شما زمان زیادی را مثل نقاشی از دست ندهید
-  بلکا قابل ترمیم است که باعث می شود شما خودتان اینکار را به راحتی انجام دهید
- بلکا ترک نمی خورد که باعث می شود دیوارهای شما زیبایی خود را از دست ندهند
-  بلکا قابل شستشو می باشد که باعث می شود شما دیوار خود را با شامپو فرش و بخار شو آنرا تمیز کنید
-  بلکا نیاز به زیر سازی ندارد که باعث می شود شما در هر محیطی آنرا اجرا کنید - قابلیت اجرا بر روی کچ خاک، سیمان، کاشی، سرامیک، چوب و انواع رنگ
- هزینه اجرای آن بسیار ارزانتر از رنگ است

بلکا
عایق برودتی و حرارتی می باشد که باعث می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و یارانه ها را صرف خودتان کنید تا پول گاز و برق!

 

مواد تشکیل دهنده در بلکا چیست؟

مخلوطي از پنبه سلولز در رشته هاي الياف و رزين سلولزي با انواع متنوعي از افزودنيهاي تزئيني و آب بسته و ساختار بلكا به نوع طرح نرم، دانه دار و رشته دار مي باشد.

مردم ژاپن به علت سرمای زیاد منطقه ژاپن برای اولین بار سبوس برنج را بعد از کوبیدن با چسب ترکیب نموده و به صورت لایه‌ای روی درها می‌مالیدند که از آن به عنوان عایقی در برابر سرما استفاده می‌کردند.
بعدها این پوشش شکل کامل‌تری گرفت و در اروپا استفاده شد و به جای سبوس و ساقه برنج از مواد دیگری استفاده شد. یعنی ماده اولیه سلولز بود و افزودنی‌های فراوانی به آن اضافه شد که تنوع این محصول را بسیار زیاد نمود و کم‌کم به صورت یک پوشش شناخته شده در آمد که در تمام دنیا کاربرد دارد.

 

منبع:

kimiadecor.com

modern-paint.com

belkaparse.com

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تبلیغات

فروش ورق طلا پتینه کاری در ایران sell patina gold leaf in iran

فروش غلطک طرح دار

غلطک طرح دار

برخی از مطالب سایت

نگاهی بر مزایا و ویژگی های رنگ روغنی در طی این مقاله نگاهی خواهیم انداخت بر مزایا و ویژگی های رنگ...
شركت یزد رنگ تولید كننده انواع رنگ های ساختمانی- صنعتی- ترافیكی   شركت یزد رنگ افتخار دارد كه...
فروش انواع رنگهای اپوكسی ، پلی يورتان ، پوشش سه لايه ، رنگهای صنعتی برای محافظت در محيط های دارای خوردگی...
نقاشی ساختمان پتینه کاری، رنگ کاری چوب، پلاستیک ۱۰۰۰۰- روغنی ۱۵۰۰۰- مولتی کا لر ۱۰۰۰۰- کنتکس...

اینماد

نماد الکترونیکی

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره 09121943801 پیامک بفرستید و یا تماس بگیرید.

logo-samandehi

تلگرام نقاشی ساختماناینستاگرام نقاشی ساختمانفیسبوک نقاشی ساختمانآپارات نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان

کانال یوتیوب نقاشی ساختمانلینکدین نقاشی ساختمانتوییتر نقاشی ساختمانپینترست نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان