پیام به نقاشی ساختمان

 

نصب کاغذ دیواری wallpaper installing

 

 

غلطک طرح دار نقاشی ساختمان ، طرح کاغذدیواری

 

منوی اصلی

تبلیغات

فروش رزین اپوکسی دو جزئی چوب و زیورآلات و بدلیجات در ایران sell resin epoxy in iran

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

مشکلات رنگ آمیزی - پوسته پوسته شدن رنگ

در این مقاله سعی شده است به برخی از مشکلات رنگ آمیزی سطوح اشاره شود و در ادامه هر یک روش های جلوگیری از ایجاد آن مشکل و راه حل رفع آن مشکل بیان شده است.

مشکلات رنگ آمیزی که در زیر اشاره شده است شامل: برآمده شدن رنگ بر روی چوب، جای قلم مو بر روی سطح، مات و گرفته شدن رنگ، پوسته پوسته شدن رنگ، نمایش رنگ پیشین، حباب حباب شدن سطح، آویزان و چین و چروک رنگ، جای قلم مو، آرام خشک شدن رنگ.
بر آمده شدن رنگ بر روی چوب

بر آمده شدن رنگ بیشتر در نواحی خارجی چوب رخ می دهد. این بر آمدگی ها می توانند اندازه ی مختلفی داشته باشند. اولین و مهم ترین دلیل برای ایجاد این برآمدگی ها رطوبت درون چوب و یا بر روی سطح آن است که بین پوشش رنگی گیر افتاده است.

مشکلات رنگ آمیزی

یکی دیگر از دلایل، رنگ آمیزی بر روی یک پوشش نرم و ضخیم رنگ قبلی است. رنگ های تیره بیشتر از رنگ های روشن تمایل به برآمده شدن دارند زیرا این رنگها انرژی خورشیدی بیشتری را جذب می کنند و سطح را گرم می سازند.

روش های جلوگیری از بر آمده شدن چوب

سعی کنید رنگ آمیزی چوب را در اواخر تابستان انجام دهید تا به طور کامل خشک گردد. اگر این کار امکان پذیر نبود، سعی کنید در شرایطی که آب و هوا گرم باشد رنگ آمیزی را انجام دهید. هرگز به سرعت بعد از بارندگی و یا شستن، رنگ نکنید مگر اینکه سطح به طور کامل خشک شده باشد. استفاده اندک از تفنگ گرما می تواند رطوبت سطح را حذف کند.

راه حل رفع برآمده شدن چوب

ابتدا سطح برآمده را با یک دستمال تر و خشک بر دارید. اگر نیاز بود می توانید از بتونه نیز استفاده کنید. حالا محل خالی را با پرکننده های سطح پر کنید  و سپس پوشش رنگی زیر و بالای چوب را اعمال نمایید.
جای قلم مو بر روی سطح

این مشکل در رنگ های پایانی دیده می شود. دلیل ایجاد آن نیز، ساییدن نا مناسب سطح رنگ قدیمی، کاربرد نامناسب و یا استفاده از قلم مو های کم کیفیت است.

جلوگیری از ایجاد جای قلم مو بر روی سطح

ابتدا رنگ قبلی را از روی سطح پاک کنید، مطمئن شوید که سطح قدیمی را به خوبی ساییده باشید. رنگ را به صورت صاف و یکدست اعمال کنید و سعی کنید از  قلم مو های با کیفیت استفاده کنید.

راه حل رفع جای قلم مو

اجازه دهید رنگ به مدت چند روز سخت شود. اگر چه ممکن است به نظر بعد از چند ساعت رنگ خشک شود ولی بهتر است چند روز صبر کنید تا رنگ کاملا خشک گردد. ناحیه ی مورد نظر را با یک دستمال تر و خشک بسایید.
رنگ مات و گرفته می باشد

این مشکل زمانی اتفاق می افتد که تینر به درستی به کار نرفته باشد، سطح به خوبی با بتونه یا سایر پوشش ها پوشیده نشده باشد، رنگ زیری خشک نشده و یا پوشش نهایی بیش از حد با براش رنگ شده باشد.

جلوگیری از مات شدن رنگ

ابتدا سطح را به خوبی بسایید. سپس زمان کافی به پوشش زیرین بدهید تا خشک شود. از تینر در رنگ های براق استفاده نکنید و زمانی که هوا شرجی و یا سرد باشد رنگ آمیزی نکنید.

راه حل رفع رنگ مات شده

اجازه دهید رنگ خشک شود، سپس سطح را به آرامی با یک دستمال ظریف بسایید، گرد و خاک را از آن بگیرید و یک لایه ی جدید از رنگ روی آن اعمال کنید.

پوسته پوسته شدن رنگ
پوسته پوسته شدن رنگ

پوسته پوسته شدن رنگ معمولا به خاطر آماده سازی ضعیف و یا استفاده ی نادرست از بتونه است. معمولا چند هفته طول می کشد تا پوسته پوسته شدن رنگ خود را نشان دهد و معمولا نواحی کوچکی از سطح را درگیر می سازد.

جلوگیری از ایجاد پوسته پوسته شدن رنگ

ابتدا سطح را به طور کامل تمیز کرده و آماده کنید. اگر به چوب خالص رسیدید، ابتدا از بتونه ی مناسب استفاده کنید.

راه حل رفع پوسته پوسته شدن رنگ

اگر پوسته پوسته شدن اتفاق افتاد، ابتدا تمامی این نواحی را بخراشید تا به یک سطح صافی برسید، بعد این سطوح را با یک پر کننده ی مناسب پر کنید و دوباره آن را رنگ بزنید. اما اگر نواحی پوسته پوسته شده زیاد بود، مجبورید تمامی این سطوح را بخراشید و دوباره از اول رنگ کنید.
نمایش رنگ پیشین

این موضوع معمولا زمانی اتفاق می افتد که رنگ نازکی روی نواحی تیره زده شده و رنگ قبلی یا پیش زمینه خودنمایی کند. البته این موضوع می تواند به خاطر عدم استفاده درست از پوشش های زیرین مناسب نیز باشد.

جلوگیری از نمایش رنگ قبلی

برای جلوگیری از این موضوع، باید از پوشش زیری مناسب استفاده شود. مطمئن شوید که رنگ را مطابق دستورالعمل های شرکت سازنده مخلوط کرده اید. سعی کنید پوشش نهایی را زیاد براش نکنید.

راه حل رفع نمایش رنگ قبلی

برای حل این مشکل اگر نیاز بود می توانید از پوشش های بالایی اضافی نیز استفاده کنید.
حباب حباب شدن سطح

این مشکل معمولا در رنگهای براق و درخشنده رخ می دهد. ممکن است به خاطر وجود گرد و غبار بر روی سطح بوده باشد و یا اینکه به خاطر برس باشد.

جلوگیری از حباب حباب شدن سطح

مطمئن شوید که سطح تمیز و عاری از هرگونه گرد و خاک باشد. بعد از تراشیدن و یا ساییدن، بتونه، پوشش زیری و پوشش بالایی را بر روی سطح اعمال کنید. توجه ویژه ای بر روی گوشه ها داشته باشید.

rangamizy1

راه حل رفع حباب حباب شدن سطح

اجازه دهید رنگ برای چند روز خشک شود، حتی اگر رنگ بعد از چند ساعت خشک به نظر رسید باز هم زمان کافی برای خشک شدن را به رنگ بدهید. نواحی مورد نظر را بسایید و با آب تمیز بشویید. سپس آن را کاملا خشک کنید و یک لایه ی جدیدی از رنگ روی آن اعمال کنید.
آویزان و چین و چروک شدن رنگ

این موضوع به خاطر اعمال رنگ ضعیف است.

جلوگیری از چروک شدن رنگ

برای جلوگیری از بروز این مشکل سعی کنید برس رنگی را با رنگ زیاد پر نکنید.

مشکلات رنگ آمیزی

راه حل رفع چروک شدن رنگ

اجازه دهید رنگ به مدت چند روز خشک شود. سطح مورد نظر را بسایید و آن را با آب تمیز بشویید و اجازه دهید خشک شود. سپس لایه ی جدیدی از رنگ روی ان اعمال کنید.
آرام خشک شدن رنگ

برخی از اوقات پیش می آید که رنگ زمان زیادی برای خشک شدن می گیرد. این مشکل نشان دهنده ی این است که شما رنگ را بر روی سطوح کثیف و یا چرب اعمال کرده اید و یا از تینر  نامناسب استفاده نموده اید.

جلوگیری از خشک شدن آرام رنگ

ابتدا به طور کامل سطح را تمیز و آماده کنید. همیشه رنگ را قبل از اعمال آن بر روی دیوارها خوب به هم بزنید.

راه حل رفع آرام خشک شدن رنگ

اگر منزل شما تهویه ی مناسب ندارد، پنجره ها را باز کنید. اگر این راه حل جواب نداد باید تمام رنگ را با تینر پاک کنید و رنگ آمیزی را از ابتدا شروع کنید.

 

ترجمه: زهرا کامران ور

منابع:

www.yadbegir.com

www.e-color.ir

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تبلیغات

فروش ورق طلا پتینه کاری در ایران sell patina gold leaf in iran

فروش غلطک طرح دار

غلطک طرح دار

برخی از مطالب سایت

به تعدادی نیروی نیمه ماهر نقاش ساختمان جهت بندرعباس یا میناب  جهت بتونه و ماستیک زیر کار...
نگاهی به قدیمی ترین رنگ کشف شده در جهان   در طی این مطلب به معرفی قدیمی ترین رنگی خواهیم پرداخت...
نقاشی ساختمان با بهترین رنگها بهترین. قیمتها همه جای استان با ترکیب کامل تمام وقت مجهز کامل با شرایط...
نقاشی ساختمان در تهران ( البرز و قزوین ) با قیمت توافقی پذیرفته می شود با مدیریت جعفری...

اینماد

نماد الکترونیکی

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره 09121943801 پیامک بفرستید و یا تماس بگیرید.

logo-samandehi

تلگرام نقاشی ساختماناینستاگرام نقاشی ساختمانفیسبوک نقاشی ساختمانآپارات نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان

کانال یوتیوب نقاشی ساختمانلینکدین نقاشی ساختمانتوییتر نقاشی ساختمانپینترست نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان