پیام به نقاشی ساختمان

 

نصب کاغذ دیواری wallpaper installing

 

 

غلطک طرح دار نقاشی ساختمان ، طرح کاغذدیواری

 

منوی اصلی

تبلیغات

فروش رزین اپوکسی دو جزئی چوب و زیورآلات و بدلیجات در ایران sell resin epoxy in iran

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

نگاهی جامع بر بازار جهانی رنگ و پوشش نقاشی ساختمان

نگاهی جامع بر بازار جهانی رنگ و پوشش نقاشی ساختمان

 

در طی این مقاله نگاهی خواهیم انداخت بر بازار جهانی و کلی رنگ و پوشش های نقاشی ساختمان. با ما در ادامه همراه باشید.

 

نگاهی جامع بر بازار جهانی رنگ و پوشش نقاشی ساختمان

 

 

 

 

در حال حاضر حدود 40 میلیون تن رنگ در سراسر جهان با ارزش تقریبی 120 میلیلرد دلار تولید و عرضه می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2030 میلادی ارزش کل بازار به 134 میلیارد یورو افزایش یابد.

میزان کل صادرات جهانی رنگ در سال 2014 برابر 54 میلیارد دلار بوده است که سهم صادرات رنگ ایران در جهان تنها 2/0 درصد بوده است. در رابطه با رزین هم صادرات جهانی در سال 2014 برابر 85 میلیارد دلار گزارش شده که سهم ایران کم‌تر از 06/0 درصد است.

عمده صادرکنندگان برتر جهانی رنگ عبارتند از: آلمان، چین، آمریکا، ژاپن و بلژیک. هم‌چنین بازار صادرات انواع رزین عملا در سال 2014 در دست کشورهای آمریکا، آلمان، بلژیک، هلند و چین بوده است.

قاره آسیا بیش از 70 درصد از میزان رشد کلی در زمیته حجم تولید را برعهده دارد. سهم قاره آسیا از کل بازار مصرف جهانی در حال حاضر 40 درصد است که انتظار می‌رود به بیش از 50 درصد تا سال 2030 افزایش یابد( یعنی 40 درصد از 27 میلیارد لیتر حجم پوشش‌ها در جهان در این منطقه به مصرف می‌رسد. توچه کنید که بابت مقایسه، وزن پوشش‌های پودری به حجم تبدیل می‌شود. در این مورد، هر کیل.گرم پوشش پودری معادل 5/1 لیتر محاسبه گردیده است).

 

تجارت جهانی ( صادرات ) رنگ و پوشش در سال 2014 میلادی (واحد میلیارد دلار)

گروه کالایی

صادرات

 جهان

صادرکنندگان برتر

صادرات

ایران

سهم صادرات ایران در جهان (درصد)

انواع رنگ

54

آلمان، چین، آمریکا، ژاپن، بلژیک

1/0

2/0

انواع رزین

85

آمریکا، آلمان، بلژیک، هلند، چین

05/0

06/0

انواع چسب

33

چین، آلمان، هنگ کنگ، آمریکا، مکزیک

07/0

2/0

 

به دلیل رشد سریع بازار آسیا خصوصا چین و هند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی، تلاش می‌کنند تا ساخت پوشش‌های جدید و احداث کارخانجات تولید مواد اولیه، در این منطقه انجام گیرد( هم‌اکنون 20 شرکت بزرگ بین المللی مواد پوششی در چین، واحدهای تولیدی احداث کرده و به مشارکت پرداخته‌اند).

تولید رنگ و پوشش در کشور چین در سال 2012 بیش از 12 میلیون تن بوده است که نسبت به سال قبل تا 8/11 درصد رشد را نشان می‌دهند.

در سال 2012 کل مجموع درخواست برای رنگ در کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، معادل 36 درصد حجم درخواست جهانی بوده است.

در سال‌های 1993 تا 2003 تقاضا برای رنگ در سطح جهان بیشتر از سوی کشورهای رشد یافته صنعتی بود به‌طوری‌که این کشورها تقریبا یک سوم مصرف جهان را به خود اختصاص داده بودند، درصورتی‌که از سال 2003 تا کنون، بیش‌ترین افزایش مصرف در کشورهای در حال توسعه (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که دارای رشد اقتصادی قابل توجه در مقایسه با کشورهای صنعتی پیشرفته می‌باشند، ثبت گردیده است.

تقاضا برای رنگ‌های ساختمانی در کشورهای توسعه یافته در وضعیت فعلی عمدتا به رنگ‌های تعمیراتی یا برای تجدید رنگ‌آمیزی و پوشش‌هایی که در ارتباط با مدرن‌سازی ساختمان‌ها مصرف می‌شود، است و این در حالی است که در کشورهای رو به رشد، پروژه‌های ساختمان‌سازی و در نتیجه مصرف رنگ، به زور قابل توجه‌ای در حال افزایش است.

در مقیاس جهانی، سرعت رشد تولید ناخالص داخلی و تقاضا برای رنگ و پوشش تقریبا یکسان است. البته این الگو برای اقتصادهای بالغ و نوظهور کمی متفاوت است.

مثلا در اقتصادهای بالغ ( نظیر آلمان) عواملی نظیر کاهش ضایعات پوشش، اصلاح و بهبود جنبه‌های اقتصادی پوشش‌های سطح و استفاده از فرایندهایی که نیاز به پوشش‌دهی را کم‌تر می‌کنند، موجب گردیده است، حجم مصرف پوشش‌ها به تدریج کاهش یابد( با توجه به قوانین سخت‌گیرانه زیست محیطی در کشورهای پیشرفته، فن‌آوری‌های نوین باعث کاهش مصرف ضخامت قشر رنگ اعمال شده و هم‌چنین دوام طولانی‌تر رنگ‌ها، شده است).

به‌طور کلی، با اجرای قوانین زیست محیطی و توسعه فن‌آوری‌های تجدید پذیر و استفاده از ترکیبات پر جامدتر با کارایی نهایی بالاتر، میزان حجم مصرف رنگ، کاهش می‌یابد.

در آلمان، تقریبا 25 هزار نفر در 250 شرکت تولیدی رنگ و رزین مشغول به فعالیت هستند. فروش سالانه کل صنعت رنگ و پوشش آلمان حدود 7 میلیارد یورو است. در سال 2012، 30 درصد کل فروش پوشش‌ها در آلمان، رنگ‌های صنعتی، 16 درصد رنگ‌های نمای بیرونی ساختمان، 12درصد رنگ‌های کارخانه‌ای خودرو و 10 درصد رنگ‌های داخلی ساختمان گزارش شده است.

میزان تقاضای پوشش‌ها، متاثر از عوامل متعدد اقتصادی است. به عنوان مثاال، میزان درخواست پوشش‌های تزیینی تحت تاثیر ححجم ساختمان‌سازی و عوامل کلی موثر بر آن است.

میزان تقاضا برای پوشش‌های صنعتی در درجه اول، تابع حجم تولیدات کارخانه‌ای نظیر خودروسازها، وسایل خانگی، بسته‌بندی و غیره است.

ارزش بازار رنگ و پوشش آمریکا در پایان سال 2015 به بیش از 26 میلیارد دلار رسید و میزان ارزش پوشش‌های ساختمانی تقریبا دو برابر پوشش‌های صنعتی بوده و رشد پوشش‌های ساختمانی طی سال‌های 2010 الی 2015 به طور میانگین، سالانه 8/10 درصد بوده است. هنوز هم پوشش‌های ساختمانی مورد استفاده در داخل بنا نسبت به پوشش‌های بیرون بنا، کاربرد گسترده‌تری دارند و از آن‌جایی که زمینه‌های رشد داخل بنا به مراتب بیش‌تر ازخارج بنا است، لذا انتظار رشد بیش‌تری برای آن می‌رود. بالا رفتن کارایی پوشش‌‌ها افزایش میزان پوشانندگی در واحد حجم و ورود مواد جدید ساختمانی، مواردی هستند که توسعه و کاربرد پوشش‌های ساختمانی بیرون بنا را تحت الشعاع قرار داده‌اند. مثلا مواد ساختمانی وینیلی که به ندریج جایگزین سیمان تقویت شده با الیاف می‌شوند نیازی به رنگ کردن ندارند. به هر نسبت که سیمان تقویت شده بیش‌تر استفاده شود، به همان نسبت پوشش بیش‌تری مصرف خواهد شد. هم‌چنین با وجود حجم تولیدات وسایل نقلیه افزایش یافته( طی سال‌های 2010 الی 2015 ) این صنعت به سوی تولید وسایل نقلیه کم مصرف‌تر پیش می‌رود که حاصل آن، وسایل نقلیه سبک و کوچک‌تر است. به این ترتیب با وجودی که تعداد وسایل نقلیه‌ای که قرار است پوشش داده شود، فزونی می‌یابد اما میزان پوشش به کار رفته برای پوشش‌دهی هر خودرو، کم‌تر خواهد شد. در سال 2014، دوازده شرکت بزرگ تولیدکننده رنگ و پوشش، 45 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده بودند.

 

حداقل مصرف سرانه رنگ در سال 2014 در کشورهای مختلف

(بر حسب کیلوگرم به ازای هر نفر)

کشور

میزان مصرف

آمریکا

20

آلمان

15

ژاپن

12

روسیه

11

ترکیه

11

برزیل

9

چین

8

آفریقای جنوبی

6

هند

2

میانگین جهانی

5/5

 

بر اساس آمارهای موجود در سال 2016، 89 شرکت بزرگ جهانی دارای فروش سالیانه بیش از 100 میلیون بوده‌اند. در این لیست 3 شرکت از هند، 2 شرکت از ترکیه، 3 شرکت از مصر، 1 شرکت از امارات حضور دارند. نکته جالب توجه این‌که، کشورهای پیشرفته در زمینه صنعت رنگ و پوشش نظیر : هلند، سوید و نروژ تنها 1 یا 2 شرکت در لیست دارند که نشان می‌دهد در این کشورها، ادغام کارخانجات برای بزرگ‌سازی و برندسازی صورت گرفته است.

متاسفانه در این لیست، هیچ شرکتی در کشورمان قرار ندارد. تعدد تولیدکنندگان در ایران باعث گردیده که هیچ شرکت ایرانی در اشل جهانی مطرح نباشد.

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تبلیغات

فروش ورق طلا پتینه کاری در ایران sell patina gold leaf in iran

فروش غلطک طرح دار

غلطک طرح دار

برخی از مطالب سایت

نقاشی ساختمان سیدآبادی: نقاشی منازل گلستان   قبول انجام کارهای نقاشی ساختمان با کیفیت مطلوب و...
نقاشی ساختمان نصفه قیمت .  منزل ، ادارات، راه پله و ... به نصفه قیمت در مشهد ، گلبهار ، چناران ،...
  نقاشی ساختمان آرویننقاشی ساختمانتکمیل بیسمنتانواع فلورینگ (لمینت، هاردوود و کاشی کاری)تمیز و...
نقاشی ساختمان هاشم زاده   خونه ات را رنگ کن دنیاتو نو کن اجرای انواع رنگ های روغنی٬...

اینماد

نماد الکترونیکی

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره 09121943801 پیامک بفرستید و یا تماس بگیرید.

logo-samandehi

تلگرام نقاشی ساختماناینستاگرام نقاشی ساختمانفیسبوک نقاشی ساختمانآپارات نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان

کانال یوتیوب نقاشی ساختمانلینکدین نقاشی ساختمانتوییتر نقاشی ساختمانپینترست نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان