پیام به نقاشی ساختمان

منوی اصلی

تبلیغات

فروش رزین اپوکسی دو جزئی چوب و زیورآلات و بدلیجات در ایران sell resin epoxy in iran

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

هر آنچه در مورد نقاشی ساختمان باید بدانید؟ + جدول قیمت نقاشی ساختمان تهران

کدام گروه از رنگ‌ها برای کدام قسمت ساختمان کاربرد دارد و هزینه رنگ‌کاری در هر مترمربع به چه میزان است؟ دو تن از فعالان این صنعت پاسخ می‌دهند.

شهلا روشنی: رنگ به‌عنوان آخرین لایه و پوشش کامل و قابل‌ مشاهده برای سطح دیوار مطرح است؛ بنابراین اهمیت انتخاب صحیح این پوشش می‌تواند تأثیر به‌سزایی در روحیه و همچنین زیبایی محیط منزل یا محل کارتان داشته باشد.

چه رنگی برای کجا؟​
احمد پور عبدالله، نقاش ساختمان در مورد انواع رنگ‌های ساختمانی به اقتصادنیوز عنوان کرد: با توجه به پیشرفت فناوری و استفاده از مواد مختلف در این زمینه، امروزه رنگ‌ها به گروه‌های بیشتری تقسیم‌بندی شده است.  در حال حاضر رنگ‌روغن (مات و براق) برای فضاهایی که نیاز به شست‌وشو داشته و گاهی اوقات دارای رطوبت زیاد و رنگ پلاستیک برای سطوح سقفی و دیوارهایی که زیاد در معرض کثیفی نیست کاملاً مناسب است.

وی در مورد رنگ مولتی‌کالر (دکوراتیو) بیان کرد: این رنگ‌ها می‌تواند با توجه به تنوع و تغییرات رنگی که در آنها پس از خشک شدنشان ایجاد می‌شود، هر نوع سلیقه‌ای را به خود جلب کند، اما مهم‌ترین نکته در این زمینه بحث‌ترمیم ساده و اجرای سریع آن‌هاست.

پور عبدالله در مورد رنگ‌های سلولزی (بلکا) و رنگ آکریلیک (بدون بو) عنوان کرد: بلکا بهترین گزینه برای کاهش هدر رفت انرژی و سروصداست و رنگ آکریلیک مقاوم‌ترین نوع رنگ با ماندگاری بالا و افت کیفیت بسیار کم است که تنوع رنگی آنها می‌تواند اصلی‌ترین گزینه انتخاب متقاضیان باشد.

وی در مورد هزینه نقاشی ساختمان اظهار کرد: برای این کار معمولاً متراژ مفید کل ساختمان را در اعداد 2.5 یا سه بسته به متراژ ضرب می‌کنند. به‌عنوان‌مثال برای یک واحد 100 متری کافی است این عدد را در سه ضرب کنید که حاصل ۳۰۰ خواهد بود یعنی مبنای محاسبه برای هزینه نقاشی ساختمان شما ۳۰۰ مترمربع است. این عدد در واقع متراژ رنگ‌آمیزی دیوارهای خام بدون هیچ نوع گچ‌بری یا ابزار خوردگی است. در حال حاضر قیمت نقاشی هر مترمربع رنگ‌روغن پنج‌تا هشت هزار تومان، هر مترمربع رنگ پلاستیک چهارتا پنج هزار تومان، هر مترمربع رنگ آکریلیک (بدون بو) پنج‌تا هفت هزار تومان، هر مترمربع رنگ سلولزی (بلکا) پنج‌تا شش هزار تومان و قیمت هر مترمربع رنگ‌های دکوراتیو (مولتی کالر) شش تا هفت هزار تومان است.

پور عبدالله در خاتمه خاطرنشان کرد: این ارقام در سال 95 به علت کاهش شدید تقاضا برای نقاشی ساختمان بعید است که تغییری کند.

دو مساله مهم در نقاشی ساختمان
​علی حسین‌زاده، مدیر وب‌سایت نقاشی ساختمان نمونه هم در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان این مطلب که انتخاب نقاش و توجه به قیمت اجرای کار دو مساله مهم و اساسی در نقاشی ساختمان است به اقتصادنیوز بیان کرد: در سال‌های اخیر شغل نقاشی ساختمان از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ساماندهی شده و برای نقاشان ساختمانی که از اعضای اتحادیه نقاشان ساختمان بوده و مهارت لازم در زمینه نقاشی ساختمان را دارند کارت مهارت فنی‌حرفه‌ای صادر می‌شود. این اتفاق علاوه بر اینکه پیامدهای خوشایندی برای این حرفه به دنبال دارد به مشتری این امکان را می‌دهد با درخواست ارائه کارت فنی حرفه‌ای از نقاش ساختمان از میزان مهارت او اطلاع پیداکرده و با آرامش خاطر بیشتری کار خود را به نقاش بسپارد.

وی در ادامه عنوان کرد: قیمت نقاشی ساختمان هم مساله‌ای است که اغلب محل اختلاف کارفرما و نقاش ساختمان می‌شود. بارها با این مشکل روبه‌رو شده‌ام که اغلب کارفرمایان بهترین کیفیت را با کمترین هزینه می‌خواهند که این امر محال بوده و هیچ‌گاه اجرا نمی‌شود. کار نقاشی ساختمان باقیمت پایین چیزی جز هزینه مضاعف در آینده نزدیک نیست.

وی در این مورد تصریح کرد: اتحادیه هزینه هر مترمربع نقاشی بارنگ روغنی را 16 هزار تومان و هر مترمربع پلاستیکی را 12 هزار تومان عنوان کرده است.

حسین زاده افزود: توجه داشته باشید که همواره قیمت مصوب اتحادیه نقاشان ساختمان از قیمتی که نقاش ساختمان به شما پیشنهاد می‌دهد بسیار بالاتر است و این اتفاق به دلیل رقابتی بودن بازار کار نقاشی ساختمان و همچنین درخواست اغلب همشهریان مبنی بر اجرای نقاشی ساختمان باقیمت پایین رخ می‌دهد.

این فعال ساختمانی در خاتمه اظهار کرد: درخواست اجرای کار باقیمت پایین نقاش را مجبور می‌کند برای اینکه در بازار رقابتی بماند، تن به اجرای کار بی‌کیفیت دهد؛ بنابراین به مشتری توصیه می‌شود از صرف هزینه بالا در نقاشی ساختمان به‌منظور دریافت کار باکیفیت و دوام و پایداری بالا خودداری نکند یا به عبارت ساده‌تر کیفیت را فدای هزینه نکند.

قیمت‌های این جدول مربوط به یک شرکت نقاشی در شمال تهران است

نوع رنگ

قیمت در هر مترمربع به تومان

اکريليک

از 6.500 تا 12.000

روغنی

از 7.500 تا 14.000

پلاستیک

از 5.000 تا 9.000

بلکا

ساده

5.500

نیمه ابریشمی

8.000

ابریشمی کامل

12.000

مولتی کالر

زیرپلاستیک

8.500

زیراکرلیک

11.000

کنیتکس

پلاستیک

6.500

کريليک

9.000

رنگ چوب (سیلر و کیلر)

از 30.000 تا 80.000

قیمت‌های این جدول
  مربوط به یک شرکت نقاشی ساختمان در مرکز تهران است

نوع رنگ

قیمت در هر مترمربع به تومان

توضیحات

روغني

4.500 تا 6.500

با زيرسازي كامل براي واحدهايي كه قبلا رنگ شده باشند.

روغني

6.500 تا 8.500

براي واحدهايي كه هنوز رنگ نشده باشند. (گچ)

روغني درجه يك

5.000 تا 7.000

 -

پلاستيك همراه با مصالح به كار رفته درجه يك

4.000 تا 5.000

 -

مولتی‌کالر

6.000 تا 8.000

 -

بلکا

5.000 تا 6.000

 -

قیمت‌های زیر مربوط به شرکت نقاشی ساختمانی دکورنگ در شرق تهران است

نوع رنگ

قیمت به تومان برای هر مترمربع

روغنی

6.000 تا 8.000

مولتی‌کالر

6.000 تا 8.000

بلکا

ساده

4.000

ابریشمی

5.000

پلاستیک

از 5.000 تا 6.000

کنیتکس

15.000

پتینه

از 20.000 تا 45.000

سیلر و کیلر

از 35.000 تا 45.000

اِپوکسی

30.000

 

منبع سایت اقتصاد نیوز www.eghtesadnews.com

کدخبر: ۱۳۹۳۶۵

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تبلیغات

فروش ورق طلا پتینه کاری در ایران sell patina gold leaf in iran

فروش غلطک طرح دار

غلطک طرح دار

برخی از مطالب سایت

اجرای رنگ های روغنی و پلاستیک، مولتی کالر ، اکرولیک بدون بو ، کنیتکس ، كاغذ ديواری و پوشش صنعتی (اپوکسی)...
آموزشگاه نقاشی ساختمان | آموزش نقاشی ساختمان و پتینه کاری   اولین آموزشگاه رسمی نقاشی...
رنگ آمیزی کامل ساختمان با کادر مجرب و شبانه روزی    علی رمضانی 09118233778 ...
با خوشنامان (3):بهروز صمیمی: دوست دارم هنرم را با دست خودم ایجاد کنم / هنر سنتی در حال بازگشتن است /...

اینماد

نماد الکترونیکی

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره 09121943801 پیامک بفرستید و یا تماس بگیرید.

logo-samandehi

تلگرام نقاشی ساختماناینستاگرام نقاشی ساختمانفیسبوک نقاشی ساختمانآپارات نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان

کانال یوتیوب نقاشی ساختمانلینکدین نقاشی ساختمانتوییتر نقاشی ساختمانپینترست نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان