پیام به نقاشی ساختمان

 

نصب کاغذ دیواری wallpaper installing

 

 

غلطک طرح دار نقاشی ساختمان ، طرح کاغذدیواری

 

منوی اصلی

تبلیغات

فروش رزین اپوکسی دو جزئی چوب و زیورآلات و بدلیجات در ایران sell resin epoxy in iran

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان


مقدمه: مناسب ترین موقعیت برای انجام پروژه رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای ساختمان، هنگامی است که شرایط آب و

       هوایی موجود امکان باز گذاشتن در و پنجره ها را مهیا کند و تا بتوان مرحله خشک شدن سریع لایه رنگی را به

       جریان هوا و گرمای آن سپرد.

       نقاشی ساختمان اگرچه به ظاهر ساده به نظر می آید ولی دارای چندین مرحله بوده و رعایت نکاتی در هر مرحله،

       می تواند با سرعت بیشتر به نتیجه بهتری منجر شود.


نقاشی ساختمان شامل سه مرحله اصلی می باشد:


الف – انتخاب رنگ

ب – آماده سازی

پ- رنگ آمیزی

 

الف- انتخاب رنگ

انتخاب رنگ برای رنگ‌ آمیزی ساختمان اولین مرحله است که شما باید انجام بدهید و برای آن باید با انواع رنگ و نقش وتاثیر آن در نقاشی ساختمان آن تا حدودی آشنا باشید. گاهی اوقات افراد برای رنگ‌آمیزی ساختمان شان از سلیقه‌های شخصی یا مدهای روز استفاده می‌کنند در حالی که بازی با رنگ‌ها اگر از روی آگاهی نباشد، فرد را در دراز‌ مدت با مشکلات عمده‌ای مواجه خواهد کرد. در کشور مان به دلیل عقب مانده گی صنعتی افراد ساختار شکن نیستند واصولا رنگهای همگان پسند را انتخاب میکنند این امر باعث شده در انتخاب رنگ از تنوع کمتری برخوردار باشیم ،درصورتی که انسانها ذاتا در انتخاب رنگ متفاوتند چگونه که روح وروان آنها از هم متمایز است. در ایران رنگ‌های سفید، طوسی، آبی، استخوانی بیشترین انتخاب را در رنگ‌آمیزی ساختمان داشته و دارند، چکونه که در سالهای اخیر رنگ لباس ها تغییر کرده ودر نقاشی ساختمان هم به تازگی به سمت رنگ‌های خاص‌تری همچون، صورتی، زرد، قرمز، نارنجی و زردچوبه‌ای ...هم کشیده شده‌اند که بیشتر مربوط تاثیر فرهنگی و آداب خانه داری از کشورهای دیگر است. با این همه توصیف، این رنگ‌ها به صورت واحد در خانه‌ها کار نمی‌شوند بلکه اغلب در کنار یک رنگ از چند رنگ دیگر هم استفاده می‌شود تا تضاد یا همانندی‌اش سبب جلب توجه شود. نکته اساسی اینجاست که باید به چیدمان خانه، دکوراسیون، رنگ مبل‌ها، اندازه اتاق‌ها و ارتفاع سقف‌ها نور وروشنایی بیش از هر چیز دیگری توجه شود.علاوه بر این‌ها رنگ‌ها بر روح و روان و رفتار مان اثر می‌گذارند و اگر در دراز‌ مدت در پرتو رنگی خاص باشیم روحیاتمان به سمت انرژی‌های نهانی آن رنگ متمایل خواهد شد. رنگ‌ها اثرات درمانی نیز دارند جعفر رضی‌پور، فوق‌لیسانس نقاشی و هنردرمانگر مدارس استثنایی تهران، بعضی از خواص رنگ‌ها را این‌گونه برمی‌شمرد: رنگ سفید رنگ سفید در بنیه تمامی طیف‌ها نهفته و موجود است. رنگ سفید متظاهر‌کننده احساسات‌ نبوغ و استعدادهای بالقوه فرد بوده و رنگی است که نبوغ و توانایی‌های فرد را تقویت كرده و برای تمامی بنیه رنگ‌ها مناسب تشخیص داده می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ خانه‌ تان در درمان عوارض روحی و جسمی‌تان موثر باشد، پیشنهاد ما این است که بهتر است با رنگ سفید کار خود را شروع کنید و با این رنگ نیز کار خود را پایان بدهید. رنگ قرمز یا سرخ رنگ سرخ بی‌ نهایت روح افزا و جان بخش است. زمانی که در مکانی با این رنگ قرار می‌گیریم، احساسات ما غلیان می‌یابند و آماده بروز آن‌ها در شیوه‌ها و شکل‌های متفاوت هستیم شاید به همین خاطر است که از این رنگ در طراحي سالن‌های تئاتر، موسیقی و سینما بهره می‌برند، اما اگر رنگ قرمز بیش از حد معمول و به دور از تضاد رنگی با سایر رنگ‌ ها مورد‌ استفاده قرار گیرد منجر به ناملایمات احساسی و افسردگی‌های ناپایدار می‌ شود. به طور خلاصه رنگ قرمز، باعث می‌شود که حرارت و دمای بدن انسان بیشتر شود و گردش خون و جریان آن را سریع تر می‌سازد و برای افرادی که دارای فشار خون پایینی …

 

رنگ قرمز یا سرخ در نقاشی ساختمان
رنگ سرخ بی‌ نهایت روح افزا و جان بخش است. زمانی که در مکانی با این رنگ قرار می‌گیریم، احساسات ما غلیان می‌یابند و آماده بروز آن‌ها در شیوه‌ها و شکل‌های متفاوت هستیم شاید به همین خاطر است که از این رنگ در طراحي سالن‌های تئاتر، موسیقی و سینما بهره می‌برند، اما اگر رنگ قرمز بیش از حد معمول و به دور از تضاد رنگی با سایر رنگ‌ ها مورد‌ استفاده قرار گیرد منجر به ناملایمات احساسی و افسردگی‌های ناپایدار می‌ شود.
به طور خلاصه رنگ قرمز، باعث می‌شود که حرارت و دمای بدن انسان بیشتر شود و گردش خون و جریان آن را سریع تر می‌سازد و برای افرادی که دارای فشار خون پایینی هستند مفید است. برای تحریک اشتها، استفاده از این رنگ در نقاشی ساختمان برای آشپزخانه‌ها توصیه می‌شود.

 

رنگ نارنجی در نقاشی ساختمان
این رنگ با مشخصه بسیار شاخص و ساده خود، سمبل نشاط و شادمانی و از طرفی نشانه دانش و آگاهی است. این رنگ احساسات اجتماعی بودن و شدت را افزایش داده و فعالیت‌های اجتماعی را در افراد قوت می‌بخشد.
موثرترین بخش بدن انسان، سیستم عضلانی و ماهیچه‌های انسان است که به سرعت از این رنگ تاثیر می‌پذیرد و به همین دلیل می‌توانید در نقاشی ساختمان از آن برای رنگ‌آمیزی اتاق نوجوانان و یا استخرهای خانگی بهره ببرید. بیاد داشته باشید که استفاده افراطی از رنگ نارنجی سبب نامتعادلی و ناهماهنگی در سیستم عصبی افراد می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود در نقاشی ساختمان از این رنگ به همراه رنگ سبز یا آبی استفاده شود.
در ضمن ناراحتی و افسردگی‌های شدید نیز می‌توانند به وسیله رنگ نارنجی درمان شوند؛ برای رفع بیماری‌ها و ناملایمات گذرا در سیستم گوارشی نیز استفاده از رنگ نارنجی مفید است.

 

رنگ‌ سبز در نقاشی ساختمان
رنگ‌ سبز از جمله رنگ‌هایی است که در جهان بیش از بقیه‌ رنگ‌ها دیده می‌شود. رنگ سبز حالت آرام بخشی دارد و به عنوان سمبل شفقت و مهربانی و متعادل بودن روح و روان و رفتار به شمار می‌رود. رنگ سبز روشن که به طیف نوری آبی نزدیک‌تر است، در بسیاری از درمان‌ها مفید واقع می‌شود و بهترین رنگ برای درمان دردها محسوب می‌شود. کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند که اگر جامعه‌ای بیشتر به این رنگ گرایش داشته باشد، از آرامش و ثبات بهتری برخوردار است. در نقاشی ساختمان استفاده برای نمای ساختمان برای در و پنجره‌ها یا سقف‌های شیروانی رنگ سبز توصیه می شود.

 

رنگ آبی در نقاشی ساختمان
رنگ آبی حالت خنک‌ کنندگی سیستم انرژی را دارد و به طور کلی رنگی است که حالت آرام‌ بخشی و استراحت‌ دهندگی را دارد. این رنگ در انتظام بخشی سیستم تنفسی نیز مفید واقع می‌شود. از طرفی رنگ آبی باعث می‌شود که فشار خون بالا کاهش یابد و در رفع ناراحتی‌ها و بیماری‌های گلو و حنجره نیز مفید واقع می‌ شود.
استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ‌های گرم باعث می‌شود که احساسات هنری و فکری فرد افزایش یابد و منبع مربوط به آن به طرز بسیار وسیعی به حرکت در آید. معمولا در ایران این رنگ را برای اتاق‌ خواب به کار می‌برند که استفاده به جا و منطقی است.

 

رنگ صورتی در نقاشی ساختمان
رنگ صورتی مطمئن‌ ترین و مناسب‌ترین رنگی است که می‌تواند با انرژی خود، احساسات مربوط به مهربانی، صراحت، عشق، اعتماد و ایمان را تقویت می‌کند. به طور خلاصه رنگ‌ صورتی در رفع کدورت، ناراحتی‌های عصبی، خشم، آرامش بسیار مفید بوده و حالت موثری دارد. این رنگ می‌تواند به درد اتاق دختر شما نیز بخورد، چرا که علاقه دختران به این رنگ اظهر من الشمس است.

 

ب- مرحله آماده سازی

1- جمع آوری لوازم محیط و پوشش مناسب محیط اطراف

2- محدود کردن ناحیه نقاشی و اعمال پوشش مناسب برای جلوگیری از رنگ شدن اطراف

3- مرحله زیر سازی

4- انتخاب رنگ و ساخت آن

5- انتخاب ابزار نقاشی و رنگ آمیزی

 

تشریح مرحله دوم (آماده سازی):

۱) جمع آوری لوازم کاربردی و دکوراسیونی مورد نیاز و همچنین پوشش آنها:

پس از جمع کردن لوازم در گوشه ای از فضا، آنها را با لایه ای پلاستیکی خوب پوشش دهید. برای این منظور شما می توانید این لایه های پلاستیکی را به صورت متری تهیه کنید.


۲)ماسکه کردن: (محدود کردن نواحی مورد نظر نقاشی و پوشش مناسب قسمت های هم جوار برای جلوگیری از آغشته شدن به رنگ هنگام نقاشی)

به عنوان مثال پوشاندن کلیدها و پریزهای برق و تلفن، شیشه های پنجره ها، دستگیره های درب ها و غیره از جمله این اقدامات هستند. برای انجام این کار از نوارچسب های کاغذی به تنهایی و یا به همراه روزنامه می توانید استفاده کنید. حتی ممکن است شما بخواهید تنها قسمت هایی از یک دیوار را آن هم با رنگی متفاوت پوشش دهید که در چنین شرایطی نیز چسب های نواری کاغذی ابزار اصلی محسوب می شوند. نکته ای که باید در اینجا به آن توجه کنیم این است که در صورتی که چسب نواری کاغذی را برای ماسکه کردن انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید تا خشک شدن کامل لایه رنگی، هرگز بر کندن آن اصرار نورزید زیرا امکان برداشته شدن لایه رنگ به همراه چسب وجود دارد. حال اگر با وجود خشک شدن رنگ کندن چسب به راحتی انجام نمی گیرد، کافی است پنبه ای را به تینر روغنی آغشته کرده و بر روی چسب بمالید سپس آن را به آرامی از روی سطح رنگ جدا سازید.

توجه: به هیچ وجه به جای تینر روغنی، تینر فوری را امتحان نکنید زیرا تینر فوری رنگ دیوار را در خود حل کرده و شما مجبور خواهید بود دوباره آن دیوار را رنگ کنید.


۳) مرحله زیرسازی:

کلیه قسمت های فرورفته ای را که در اثر ضربه بر روی دیوار پدید آمده است با گچ و یا بتونه پر کرده و سپس هرگونه اختلاف سطح را با سمباده صاف و یکنواخت کنید. به این ترتیب بستری مناسب برای رنگ آمیزی حاصل می شود.


۴ ) مرحله انتخاب رنگ و ساخت رنگ مورد نظر:

ابتدا نوع رنگ مورد نظر را با توجه به دیوار، سقف و غیره و همچنین پوشش قبلی آن انتخاب کرده و سپس به مرحله دیگر یعنی ساخت رنگ دلخواه بپردازید. به عنوان مثال برای پوشش کلیه سقف ها به جز سقف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی که شست وشوی سالیانه آن نیاز است از رنگ پلاستیک استفاده می شود. دیوارها را نیز اغلب با رنگ روغنی می پوشانند که تنها تفاوت موجود میان میزان نسبت ماتی و براقی رنگ روغن است که آن هم با توجه به مکان و کارکرد آن انتخاب می شود. به این معنا که برای سطوحی که شست وشوی بیشتر لازم دارند، میزان رنگ روغنی براق نسبت به مات می بایست بیشتر بوده و در مورد دیوارهای دیگر مکان ها این میزان تقریبا نصف نصف و یا حتی مقدار رنگ مات کمی بیشتر از رنگ براق است.


نکته ۱) اگر برای دستیابی به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط کرده اید، پیش از استفاده بر روی دیوار توجه داشته باشید که همواره رنگ خیس دوپرده روشن تر از خشک شده همان رنگ است. برای امتحان بیشتر نیز شما می توانید قسمتی از در قوطی رنگ و یا قطعه فلزی بدون استفاده ای را با لایه ای از رنگ پوشش داده و کمی صبر کنید. رنگ بر روی فلز با سرعت بیشتری خشک شده و نتیجه زودتر حاصل می شود.


نکته ۲) در صورتی که نمونه رنگی را ساخته و در انتخاب آن اطمینان دارید، برای درست کردن مقدار زیادی از آن لازم است همان فرمول ترکیب رنگی را استفاده کرده و جهت امتحان قطره ای از رنگ نمونه را در داخل قوطی رنگ ساخته شده بچکانید. با این کار به راحتی می توانید رنگ نمونه انتخابی و رنگ ساخته شده را با هم مقایسه کنید.


نکته ۳) این روزها کارخانجات ساخت رنگ دست به تولید طیف وسیعی از رنگ های گوناگون زده اند که به این ترتیب سلیقه همه افراد به راحتی قابل تامین است.


۵) انتخاب ابزار رنگ آمیزی:

برای رنگ آمیزی سطوح داخلی ساختمان و لوازم گوناگون سه نوع ابزار رایج وجود دارد:

الف) قلم مو

ب) غلتک

ج) پیستوله

که باتوجه به شرایط سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی باید از یک و یا ترکیبی از چند تای آنها استفاده کرد.

 

پ- مرحله رنگ آمیزی

    مرحله رنگ آمیزی خود شامل مراحل زیر است:

1-    اجرایروغن الیف

2-    ‌اجرای بتونه

3-    پوست زنی (سمباده زنی)

4-    آستر اوليه

5-    لکه گیری

6-     سمباده كاری مجدد

7-    آستر دوم

8-    آستر سوم

10   - رنگ رويه


اگر تصمیم گرفته‌ اید خودتان قلم مو را بردارید و در کنار دوستان یا اعضای خانواده به کار نقاشی ساختمان بپردازید، ابتدا تمام وسایل اتاق را جمع كنید تابلوها را بردارید و پنجره‌ها را باز كنید. با یک برس دسته بلند سقف و دیوارها را گردگیری كنید. اگر رنگ دیوارها قابل شست‌ وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار كمی مایع سفید كننده را با اسفنج روی دیوار بكشید و با دستمال تمیز پاك كنید. هر بار قسمت كوچكی از دیوار را تمیز كنید (حداكثر نیم متر مربع). مرز بین دو قسمت تمیز شده را نیز هر بار تمیز كنید تا لكه به جا نماند.

پس از این مرحله نوبت گرفتن لکه‌های احتمالی سطوح است. برای این کار شما به مقداری گچ درزگیری کناف یا گچ کشته و یک عدد کاردک نیاز دارید که همه در ابزار فروشی‌ها یافت می‌شوند.


گچ کشته را کف دست بگیرید و با کاردک آن را روی لکه‌ها و افتادگی‌های گچی دیوار بمالید. سطح را در پایان هر لکه گیری کاملا صاف کنید؛ چرا که اگر گچ خشک شود کندن آن بسیار مشکل خواهد بود. وقتی کلیه سطوح لکه‌ گیری شدند می‌توانید از یک سمباته نرم برای صیقل ناصافی‌های احتمالی استفاده کنید.


آماده‌ سازی رنگ:
اگر تصمیم دارید رنگ روغنی به کار ببرید از باز بودن کامل پنجره‌ها مطمئن شوید؛ چرا که تینر افزوده شده به رنگ روغن بوی بسیار نامطبوع و ماندگاری دارد. دیوارهای اتاق‌ها بهتر است با رنگ پلاستیک رنگ شوند، اما اگر بچه کوچکتان از دیوارها به عنوان دفترچه نقاشی استفاده می‌کند، رنگ روغن گزینه مناسب‌ تری است.
پس از انتخاب نوع، جنس و رنگ دلخواه نوبت به آماده‌ سازی رنگ می‌شود. رنگ را در یک ظرف جداگانه ریخته و بنا به دستورالعمل آن، آن را روان کنید. فراموش نکنید که رنگ خوب و یکنواخت مخلوط شده باشد، غلظت آن کافی بوده و در هر مرتبه رنگ‌آمیزی، جهت حرکت قلم مو یا غلتک یکسان باشد؛ نه اینکه یک قلم از بالا به پایین و قلم بعدی از چپ به راست حرکت کند. برای پوشش بهتر، یک دست رنگ از یک جهت و دست بعدی عمود بر آن اجرا می‌شود.

از کجا شروع کنیم؟
یکی از مطالبی که به تازگی در مورد رنگ‌آمیزی منزل ترجمه شده از گفته‌های دو نقاش و دکوراتور با تجربه به نام‌های دانیل هیرش(Danielle Hirsch) و برایان سانتوس (Brian Santos) بوده که در سایت تبیان قرار داشته و در آن به جزئی‌ترین نکات درباره رنگ‌آمیزی قسمت‌های مختلف منزل اشاره شده است.


اولین قدم: سقف و سپس دیوارها
بهترین کار این است که کار نقاشی سقف را قبل از رنگ‌آمیزی دیوارها انجام دهید. سانتوس برای این کار به جای قلم مو از غلتک رنگ با دسته قابل تنظیم استفاده می‌کند (که اکنون در فروشگاه‌های رنگ و ابزار ایران نیز موجود است) و دو دست رنگ به سقف می‌زند که دست اول در جهت تابش نور منبع اصلی نور اتاق، مانند پنجره و دست دوم عمود بر جهت این نور است (با قلم مو نیز جهت رنگ‌آمیزی باید به همین صورت باشد). عده‌ای از تولید‌کنندگان رنگ، رنگ سفید را با ترکیبی تولید می‌کنند که هنگام نقاشی صورتی یا آبی است؛ اما پس از خشک شدن سفید می‌شود. این رنگ‌ها به خصوص برای نقاشان تازه کار بسیار کارآمد هستند، زیرا به آنها کمک می‌کنند تا در زمان نقاشی یک سطح سفید، کاملا از پوشیده شدن تمام سطح از رنگ مطمئن شوند.


به گفته سانتوس اگر سقف منزل شما بافت دارد، حدود 10 تا 15 درصد رنگ بیشتری نیاز خواهید داشت. او پیشنهاد می‌کند که برای چنین سقفی از غلطک ابری استفاده کنید تا پوشش یکنواخت‌ تری داشته باشید: «به این ترتیب شما با صرف انرژی کمتر، رنگ بیشتری به سطح مورد‌نظر خواهید زد.»

 

دومین قدم: در‌ها چگونه رنگ می‌شوند؟
هرچند بیشتر معمول است که قبل از رنگ‌آمیزی یک در، آن را از چهارچوب خارج کنند؛ می‌توان آن را در جای خود هم رنگ کرد. به این ترتیب شما می‌توانید تمام اطراف آن را یکباره رنگ کنید و نیازی به نصب مجدد آن هم نخواهد بود. اما قبل از شروع کار باید دستگیره‌ها و قسمت‌های فلزی دیگر مانند ذره‌بین، جای کلید و.. را از در جدا کنید و لولاها را با یک ماده مناسب مانند دو- سه لایه چسب میسکیت (چسبی با پایه آمونیاک که با قلم موی نقاشی روی محل مورد‌نظر مالیده شده، پس از خشک شدن حالت لاستیکی پیدا کرده و می‌توان آن را پس از اتمام کار به راحتی از محل جدا نمود) بپوشانید. سپس از یک بتونه و آستری با پایه روغنی استفاده کنید تا رویه اولیه در را کاملا بپوشاند، سپس حداقل دو دست رنگ براق یا نیمه براق به در بزنید.

 

قدم سوم: کابینت و مقدمات مهم
به گفته هیرش، هنگام رنگ‌آمیزی کابینت «مقدمات کار، بیش از هر چیز اهمیت دارد.» ابتدا درها و کشوها و و ابزار یراق‌های دیگر داخل کابینت مانند سبدهای سیمی را بیرون بیاورید و سطح مورد‌نظر را به خوبی تمیز کنید. نوع رنگ آستری که به کار می‌برید به این بستگی دارد که جنس کابینت شما از چوب باشد یا لمینت.


اگر کابینت‌ها قبلا رنگ شده باشند، باید ببینید که این رنگ چه بوده است. اهمیت این نکته در این است که اگر رنگ نهایی قبلی دارای پایه روغنی بوده، اکنون برای بتونه‌ کاری و آستری آن هم باید رنگ روغنی به کار ببرید.

پس از زدن رنگ آستری مناسب، دو یا سه دست از رنگ مورد‌نظر خود را به سطوح بزنید تا مطمئن شوید که رنگ کابینت‌ها در مقابل استفاده هر روزه دوام خواهد یافت. طبعا هرچه تعداد لایه‌های رنگ بیشتر باشد، دوام آن هم بیشتر خواهد شد. به گفته هیرش، «یک لایه رنگ پس از خشک شدن تنها به ضخامت یک دستمال کاغذی خواهد بود». سانتوس پیشنهاد می‌کند که برای نتیجه بهتر، رنگ را با غلطک ابری به کابینت بزنید، سپس با یک قلم مو رنگ را پخش کرده و لایه‌ای یکنواخت ایجاد کنید.

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تبلیغات

فروش ورق طلا پتینه کاری در ایران sell patina gold leaf in iran

فروش غلطک طرح دار

غلطک طرح دار

برخی از مطالب سایت

"رنگ آمیزی ساختمان آبرنگ"رنگ روغنی، رنگ پلاستیک، پتینه، مولتی کالرارسال نقاش به سراسر کشوربا ارائه تعهد...
نقاشی و بازسازی ساختمان   انجام کلیه امور نقاشی ساختمان با رنگ های اکریلیک ، پلاستیک و روغنی توسط...
گزارش تصویری هجدهمین نمایشگاه رنگ و رزین 1397 هجدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ ، رزین ، پوششهای...
نقاشی ساختمان ٭٭٭ غـــــــــــــــــــــــرب ٭٭٭ رنگ آمیزی ساختمان با رنگهای روغنی، پلاستیک، کنتکس،...

اینماد

نماد الکترونیکی

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره 09121943801 پیامک بفرستید و یا تماس بگیرید.

logo-samandehi

تلگرام نقاشی ساختماناینستاگرام نقاشی ساختمانفیسبوک نقاشی ساختمانآپارات نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان

کانال یوتیوب نقاشی ساختمانلینکدین نقاشی ساختمانتوییتر نقاشی ساختمانپینترست نقاشی ساختمانگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید نقاشی ساختمان